lunes, 14 de octubre de 2013

Educació tradicional VS Educació constructiva




      Des del principi de l’ensenyança el model que s’ha seguit ha estat sempre el mateix. Ens han ensenyat que el responsable de l’ensenyament i el que ho sabia tot era el mestre i, no havíem de dubtar del seu coneixement ja que el que ell deia era el correcte. Bé doncs, així és com ha set durant tota la vida fins fa poc, però gràcies a l’evolució que ha fet el món i també gràcies al descobriment de l’internet i les noves tecnologies, ens hem adonat que la forma d’educar als nens i transmetre’ls informació està desfasada i és poc útil. Per un estudi que es va fer, es descobrí que l’atenció d’un nen dins una classe és d’un màxim d’un quart d’hora. Així doncs arribem a la conclusió que la resta de minuts que dura la classe són d’una total inutilitat ja que el nen no els aprofita i per tant el que el professor està intentant transmetre al nen no serveix de res. Finalment ens adonem que el que falla és la forma d’impartir les classes. Hem de desenvolupar una nova forma d’ensenyar als nens, un model on els nens siguin els autèntics protagonistes, on l’ensenyança estigui dedicada única i exclusivament al desenvolupament cognitiu del nen. Així doncs és com neix l’idea d’ Educació constructiva. En aquest nou model el nen no començarà mai de zero, ja que és un nen amb experiència i amb vivències que el distingiran dels demés companys de classe. Amb el model antic, un nen no podia aportar aquestes vivències a l’escola ja que l’única cosa que interessava era el que el professor deia. El que no sortís per la seva boca o es trobés escrit als llibres era informació irrellevant. El que intent expressar és que gràcies al nou model, el professor no serà el que ensenyi, tan sols serà un guia que conduirà als nens cap a la informació, a més a més, podrà aprendre de les vivències i dels coneixements que cada un dels seus alumnes aportarà. El nou model també desenvolupa la part crítica del nen ja que  per exemple, l’elaboració de feina en grup  farà que sigui un alumne participatiu que aportarà el seu punt de vista sobre les coses fent veure si és l’opció correcta per a ell o no.  També s’intenta que la classe no es redueixi a una sola veu, és a dir, que tan sols parla la persona més llesta de classe ja que segurament el que aquesta dirà sempre estarà bé. A més a més no es duran a terme classes com les d’abans on el que s’havia de fer era escoltar, recordar i repetir per treure bona nota als exàmens. El que s’intentarà amb aquest nou programa és que les classes es duguin a partir de projectes, on es treballà un tema a fons, anant per exemple d’excursió per aprendre què són els cavalls, quines són les seves característiques que el fan únic, que menja… Seran classes molt diferents on s’intentarà aprofundir de manera completa al coneixement, gràcies a l’experiència de poder viure’l.


    Així doncs clarament, el nou sistema educatiu supera a l’antic. Costarà que aquest tingui una total aplicació a les escoles, ja que la comoditat d’impartir les classes com es feia abans és molt més senzill, ja que no t’has de rompre el cap en pensar com has de fer i què has de fer per aconseguir ensenyar als nens coneixements sense la utilització d’un llibre de text. Però tot i la seva complicació ens hem d’adonar que amb aquest sistema crearem nens molt més cultes i moderns, ja que la seva educació haurà estat moderna i lliberal on la seva opinió i els seus coneixements han estat de gran importància.


No hay comentarios:

Publicar un comentario